Obchodné podmienky a reklamácie

I. Základné ustanovenie

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú v súlade s
    ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len
    „občiansky zákonník“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona
    Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej
    len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri
    predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
    uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých
    zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“)
    Paluza s.r.o.
    zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel Sro, vložka č.
    28081/S
    so sídlom:
    Revúčka 198, 050 01 Revúca
    IČO: 48143073
    DIČ: 2120065453
    IČ DPH: SK2120065453
    kontaktné údaje:
    email: info@paluza.sk
    telefón: +421 940 310 730, +421 903 667 212
    www.paluza.sk
    (ďalej len „predávajúci“)
  2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim a
    fyzickou osobou, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom
    webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupnej na internetovej adrese …
    (ďalej len „internetový obchod“).
  3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odlišné
    dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných
    podmienok.
  4. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
    II. Informácie o tovare a cenách
  5. Informácie o tovare, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností
    sú uvedené pri jednotlivých tovarov v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú
    uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov za
    vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený poštou. Ceny tovaru
    zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode.
  6. Všetky prezentácie tovarov umiestneného v katalógu internetového obchodu sú
    informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom
    tohto tovaru.
  7. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a
    dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v
    internetovom obchode platí len v prípade, keď je tovar doručovaný v rámci územia
    Slovenskej republiky.
  8. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nemožno navzájom kombinovať, ak sa nedohodne
    predávajúci s kupujúcim inak.
    III. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
  9. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v
    súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na
    telefónne hovory), hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
  10. Kupujúci realizuje objednávku tovaru týmito spôsobmi:
     prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, po predchádzajúcej registrácii v
    internetovom obchode,
     vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
  11. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a
    doručenia.
  12. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do
    objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo ….
    Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti
    objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie
    kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
  13. Okamžite po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní
    objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je
    automatické a nepovažuje sa za uzatvorenie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne
    obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je uzatvorená až po prijatí objednávky
    predávajúcim. Oznámenie o prijatí objednávky je doručené na emailovú adresu kupujúceho. /
    Okamžite po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní
    objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie sa
    považuje za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky
    predávajúceho. Kúpna zmluva je uzatvorená potvrdením objednávky predávajúcim na
    emailovú adresu kupujúceho.
  14. V prípade, že niektorý z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť,
    zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje
    za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzatvorená potvrdením
    kupujúceho o prijatie tejto ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto
    obchodných podmienkach.
  15. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku,
    dokiaľ nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí
    objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónne číslo
    alebo email predávajúceho uvedený v týchto obchodných podmienkach.
  16. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny
    tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný
    dodať kupujúcemu tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo
    zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok.
    Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na
    jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej
    zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na
    emailovú adresu predávajúceho.
    IV. Zákaznícky účet
  17. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci
    pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci
    vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
  18. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať
    správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri
    akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri
    objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
  19. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je
    povinný zachovávať mlčanlivosť, ohľadne informácií potrebných na prístup do jeho
    zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho
    účtu tretími osobami.
  20. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
  21. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj
    užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z
    kúpnej zmluvy alebo týchto obchodných podmienok.
  22. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to
    najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia predávajúceho,
    popr. nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia tretích osôb.
    V. Platobné podmienky a dodanie tovaru
  23. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže
    kupujúci uhradiť nasledovnými spôsobmi: • bezhotovostne prevodom na bankový účet
    predávajúceho č ….., vedený v …..,
     bezhotovostne platobnou kartou,
     bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho prostredníctvom platobnej brány ….,
     dobierkou v hotovosti pri odovzdaní tovaru,
     v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere v prevádzke,
     v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere výdajni zásielok ……
  24. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady spojené s
    balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak,
    rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
  25. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade
    bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do …. dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
  26. V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje kupujúci podľa pokynov
    príslušného poskytovateľa elektronických platieb.
  27. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený
    okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet predávajúceho.
  28. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu.
    Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovar nie je zálohou.
  29. Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku.
    Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade technického
    výpadku potom najneskôr do 48 hodín
  30. Tovar je kupujúcemu doručený:
     na adresu určenú kupujúcim v objednávke · prostredníctvom výdajne zásielok na
    adresu výdajne, ktorú kupujúci určil,
     osobným odberom v prevádzke predávajúceho
  31. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva počas objednávania tovaru.
  32. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú
    uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že je
    spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitného požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci
    riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
  33. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim
    v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na
    strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené
    v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním
    tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
  34. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov
    tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade
    zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci
    zásielku od prepravcu prevziať.
  35. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný na
    emailovú adresu kupujúceho. / Daňový doklad je priložený k dodávanému tovaru.
  36. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar,
    vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnou
    skazu, poškodenie či stratu tovaru prechádza na
    kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar
    prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
    VI. Odstúpenie od zmluvy
  37. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ,
    má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
  38. Pokiaľ je kúpna zmluva uzatvorená na diaľku (prostredníctvom internetového obchodu)
    alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, a zároveň ak predávajúci včas a riadne
    poskytol kupujúcemu informácie o práve odstúpiť od kúpnej zmluvy, podmienkach, lehote a
    postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy vrátane formulára na
    odstúpenie od kúpnej zmluvy (v súlade s ustanovením § 3 ods. 1 písm. h) zákona o ochrane
    spotrebiteľa pri predaji na diaľku) a za súčasného splnenia zákonom vyžadovaných
    skutočností, má kupujúci podľa zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo bez
    uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie odstúpiť od kúpnej zmluvy.
  39. Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní
     okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, ak je predmetom kúpnej
    zmluvy objednaný tovar, ktorý sa dodáva oddelene
     okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, ak je predmetom kúpnej
    zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí,
     okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru, ak je predmetom kúpnej zmluvy tovar,
    ktorý je dodávaný počas vymedzeného obdobia.
  40. Kupujúci berie na vedomie, že v súlade s ustanovením § 7 ods. 6 zákona o ochrane
    spotrebiteľa pri predaji na diaľku nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:
     poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a
    spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca
    právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému
    poskytnutiu služby,
     predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na
    finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas
    plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
     predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru
    vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
     predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
     predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu
    ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní
    porušený,
     predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne
    zmiešaný s iným tovarom,
     predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy,
    pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30
     dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
     vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal
    predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je
    predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo
    údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si
    tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
     predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov,
    kníh alebo počítačového softwéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ
    tento obal rozbalil,
     predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj
    kníh nedodávaných v ochrannom obale,
     poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom
    automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s
    činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť
    tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
     poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho
    poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol
    riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od
    zmluvy.
  41. Pre dodržanie lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy musí kupujúci odoslať akékoľvek
    jednoznačné vyhlásenie vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od kúpnej zmluvy a to v stanovenej
    lehote podľa ods. 3 článku VI týchto obchodných podmienok. 6. Pre odstúpenie od kúpnej
    zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy
    poskytovaný predávajúcim. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na emailovú alebo
    doručovaciu adresu predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci
    potvrdí kupujúcemu bezodkladne prijatie formulára.
  42. Kupujúci, ktorý odstúpil od kúpnej zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14
    dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy predávajúcemu. Kupujúci nesie náklady na vrátenie
    tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu
    poštou.
  43. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, vráti mu predávajúci bezodkladne, najneskôr však
    do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na
    dodanie, ktoré od neho prijal, a to rovnakým spôsobom. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté
    peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým
    nevzniknú ďalšie náklady.
  44. Ak kupujúci zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka,
    vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej
    najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
  45. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné
    prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar
    predávajúcemu odoslal.
  46. Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený
    a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknuté na tovare je
    predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej
    ceny.
  47. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob,
    nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu
    alebo dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvo emailovej
    adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej
    zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe
    zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, prípadne spôsobom určeným kupujúcim.
    VII. Práva z vadného plnenia
  48. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci
    zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
     má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a chýba ak dojednania, má také vlastnosti,
    ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na
    charakter tovaru a na základe reklamy nimi vykonávané,
     sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa
    tovar rovnakého druhu bežne používa,
     tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohovorené vzorky alebo predlohe, ak
    bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutého vzorky alebo predlohy,
     je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
     tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
  49. Povinnosti z chybného plnenia má predávajúci minimálne v takom rozsahu, v akom trvajú
    povinnosti z chybného plnenia výrobcu. Kupujúci je inak oprávnený uplatniť právo zo vady,
    ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v čase dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia.
  50. Ak je na predávanom tovare, na jeho obale, návode pripojenému k tovaru alebo v reklame v
    súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, po ktorú je možné tovar použiť, použijú sa
    ustanovenia o záruke za akosť. Zárukou za akosť sa predávajúci zaväzuje, že tovar bude po
    určitú dobu spôsobilý na použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
    Vytkol ak kupujúci predávajúcemu vadu tovaru oprávnene, nebeží lehota na uplatnenie práv z
    chybného plnenia ani záručná doba po dobu, po ktorú nemôže kupujúci chybný tovar užívať.
  51. Ustanovenia uvedené v predchádzajúcom odseku obchodných podmienok sa neuplatnia u
    tovaru predávaného za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na
    opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru na vadu
    zodpovedajúce miere používania alebo
    opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
    Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má
    vadu, alebo ak vadu sám kupujúci spôsobil.
  52. V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
     výmenu za nový tovar,
     opravu tovaru,
     primeranú zľavu z kúpnej ceny,
     odstúpiť od zmluvy.
  53. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,
     ak má tovar podstatnú vadu,
     ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
     pri väčšom počte chýb tovaru.
  54. Podstatné je také porušenie kúpnej zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri
    uzatvorení zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by
    toto porušenie predvídala.
  55. U vady, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, ak ide o vadu
    odstrániteľnú či neodstrániteľnú), má kupujúci nárok na odstránenie vady alebo primeranú
    zľavu z kúpnej ceny.
  56. Ak sa vyskytol prípad odstrániteľná vada po oprave opakovane (zvyčajne tretí reklamácia
    pre rovnakú závadu alebo štvrtá pre odlišné závady) alebo má tovar väčší počet chýb
    (spravidla najmenej tri chyby súčasne), má kupujúci právo uplatniť požiadavku na zľavu z
    kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.
  57. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predávajúcemu oznámiť, aké právo si zvolil.
    Zmena voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, žiadal Ak kupujúci opravu
    vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná. Nezvolí ak kupujúci si svoje právo z podstatného
    porušenia zmluvy včas, má práva rovnaká ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
  58. Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy môže
    kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.
  59. Ak predávajúci preukáže, že kupujúci pred prevzatím o chybe tovaru vedel alebo ju sám
    spôsobil, nie je predávajúci povinný nároku kupujúceho vyhovieť.
  60. Kupujúci nemôže reklamovať zľavnený tovar z dôvodu, pre ktorý je daný tovar zľavnený.
  61. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je prijatie
    reklamácie možné, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania. Predávajúci je povinný
    kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom
    reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume
    a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania,
    prípadne písomné odôvodnenie zamietnutie reklamácie.
  62. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých
    prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava
    doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu vady.
    Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní
    odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej
    lehote. Márne uplynutí tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má
    právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih,
    kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z chybného plnenia) predávajúcemu.
  63. Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie.
  64. Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel,
    že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
  65. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených
    nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u
    predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby, v opačnom
    prípade ho súd nemusí priznať.
  66. Voľbu spôsobu reklamácie má kupujúci. 20. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so
    zodpovednosťou predávajúceho za vady upravuje reklamačný poriadok predávajúceho.
    VIII. Doručovanie
  67. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať
    prostredníctvom elektronickej pošty.
  68. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto
    obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na emailovú
    adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.
    IX. Osobné údaje
  69. Všetky informácie, ktoré pri našej spolupráci uvediete, sú dôverné a budeme s nimi tak
    zaobchádzať. Ak nám k tomu nedáte písomný súhlas, údaje o vás nebudeme iným spôsobom
    než za účelom plnenia zo zmluvy používať, okrem emailovej adresy, na ktorú vám môžu byť
    zasielané obchodné oznámenia, pretože tento postup umožňuje zákon, ak ho neodmietnete.
    Tieto oznámenia sa môžu týkať iba podobného alebo súvisiaceho tovaru a možno ich
    kedykoľvek jednoduchým spôsobom (zaslaním listu, emailu alebo preklikom na odkaz v
    obchodnom oznámení) odhlásiť. Emailová adresa bude na tento účel uchovávané po dobu 3
    rokov od uzavretia poslednej zmluvy medzi zmluvnými stranami.
  70. Podrobnejšie informácie o ochrane osobných údajov nájdete v zásadách ochrany osobných
    údajov TU.
    X. Mimosúdne riešenie sporov
  71. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská
    obchodná inšpekcia, so sídlom P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová
    adresa: https://www.soi.sk/sk. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúce sa na
    internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov
    medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
  72. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A 827
    15, Bratislava 212 Slovenská republika, internetová adresa:
    http://www.evropskyspotrebitel.sk je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho
    parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-
    line a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22 / ES (nariadenie o riešení
    spotrebiteľských sporov on-line).
  73. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia.
    Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad.
    Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad
    dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
    diaľku.
    XI. Záverečné ustanovenie
  74. Všetky dohody medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadi právnym poriadkom Slovenskej
    republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, potom strany
    dojednávajú, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva
    spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
  75. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexy správania v zmysle
    ustanovenia § 3 ods. 1 písm. n) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
  76. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane
    rozloženie stránky, fotiek, filmov, grafik, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a
    prvkov, patrí predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové
    stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
  77. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do
    internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci
    nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny
    vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo
    tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie
    alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti
    či softwérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením alebo
    účelom.
  78. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v
  79. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením
    nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia
    obchodných podmienok.
  80. Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
    Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosti dňom 11. 11. 2020

Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu)
Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom
kupujúceho.
V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho, predávajúci si
v zmysle platnej legislatívy uplatňuje právo reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle
§ 151a a nasl. Občianskeho zákonníka.
Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje
záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle
Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok.
Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka
a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej
spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho
prevzatia.
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení
vady.
Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
1. k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
2. nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode
na používanie,
3. používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou,
chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
4. zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
5. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
6. používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii,
všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo
iným porušením záručných podmienok.
Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
Zodpovednosť za vady sa nevťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti)
spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu
a nedá sa reklamovať.
Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie avšak nie na dobierku
alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas
prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako
poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady.
Reklamáciu je potrebné zaslať výhradne písomne (poštou) alebo osobne (po dohode aj e-
mailu).
Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie
tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia
predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného
odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení
reklamácie bude zaslané písomne.
Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3
dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení
spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených
prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť
dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie
reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za
tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas.
O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto
o opravy vady (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu
nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby,
pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má
kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí).
reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním
reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou
na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je
potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko tovar pri preprave sa môže poškodiť,
odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším
podpisom kuriérovi prehlasujete že obal je nepoškodený.
Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných
podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho
upozornenie kupujúceho.
Kontakt:
Paluza s.r.o.
zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel Sro, vložka č.
28081/S
so sídlom:
Revúčka 198, 050 01 Revúca
IČO: 48143073
DIČ: 2120065453
IČ DPH: SK2120065453
kontaktné údaje:
email: info@paluza.sk
telefón: +421 940 310 730, +421 903 667 212
www.paluza.sk